Telia-strul

Förra sommaren (2019) avslutade jag samtliga abonnemang hos Telia, efter längre tids tekniska och administrativa problem, i kombination med usel support med extremt långa väntetider och okunnig personal. (Hade dessförinnan varit nöjd kund där i många år).

Fyra månader senare (januari 2020) har de ännu inte återbetalat överskjutande belopp (ca tusen kronor). Trots flera telefonkontakter förra året, med långa väntetider, där deras ekonomiavdelning vid flera tillfällen uppgav att återbetalning ska ske ”inom några veckor”.

Telefon är enda sättet att nå ekonomiavdelningen, om man lyckas komma fram. Ingen mejladress. Deras chatt hänvisar till telefon, som uppges vara ”enda ingången”. Telia har också ett kontaktformulär, men hittills har ingen svarat där.

Hos trustpilot .com har Telia betyget ”Mycket dålig” (baserat på 852 omdömen, se skärmbild ovan från 21/1 2020). På Trustpilots sida hånar Telia sina kunder genom att svara att de kan kontakta Telias facebook eller twitter. När Telia istället borde åtgärda problemen med supporten och inkompetensen. Mycket nonchalant, dessutom har inte alla kunder Facebook osv och vill kanske inte bli medlemmar där.

Härligt att man inte är teliakund längre. Nu återstår att se vilka mer åtgärder som kan vidtas för att få tillbaka pengarna de är skyldiga. Kanske ska man numera betrakta Telia även som tjuvar.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *